Να συμμετάσχω σε μαθηματικούς διαγωνισμούς και σε μαθήματα προετοιμασίας;

Τα μαθήματα προετοιμασίας για τον διαγωνισμό θα σε βοηθήσουν:
1. Να κατηγοριοποιήσεις και να συστηματοποιήσεις όλες τις ήδη υπάρχουσες μαθηματικές γνώσεις σου.
2. Να κατανοήσεις πολύπλευρα και να εμβαθύνεις περισσότερο σε όλες τις μαθηματικές έννοιες που έχεις διδαχθεί
3. Να διευρύνεις τις γνώσεις σου σχετικά με τους τρόπους χρήσης των διάφορων μαθηματικών αντικείμενων καθώς και με τις μεθόδους αντιμετώπισης μαθηματικών προβλημάτων.
4. Να αντιμετωπίσεις από μια διαφορετική οπτική γωνία κάποιες ενότητες των μαθηματικών και να δεις πως διαφορετικές μεταξύ τους μαθηματικές θεωρίες μπορεί να συνδέονται μεταξύ τους με έναν «αναπάντεχο» τρόπο.
5. Να καταδείξουν και να ξεδιαλύνουν όλα τα «σκοτεινά σημεία» αλλά και να καλύψουν όλα τα μικρά ή μεγάλα κενά που προέκυψαν από την μέχρι τώρα σου πορεία στα μαθηματικά.
Προφανώς όλα αυτά θα σε βοηθήσουν όχι μόνο στο να βελτιώσεις τις σχολικές σου επιδόσεις στα μαθηματικά και στα λοιπά θετικά μαθήματα, αλλά και να εμπλουτίσεις τα εφόδια σου και προετοιμαστείς καλύτερα για τα επόμενα σχολικά σου βήματα. Ακόμα η εμβάθυνση σε ένα μάθημα όπως τα μαθηματικά, θα διευρύνει τους πνευματικούς σου ορίζοντες, θα εμπλουτίσει τις γνώσεις σου, θα αλλάξει με θετικό τρόπο, τον τρόπο που αντιλαμβάνεσαι και επεξεργάζεσαι τον κόσμο γύρω σου.
Η συμμετοχή στον ίδιο τον μαθηματικό διαγωνισμό δίνει την ευκαιρία στον μαθητή να πάρει μέρος σε μια προσομοίωση πανελλήνιων εξετάσεων και να μάθει να αντιμετωπίζει τέτοιες προκλήσεις. Ακόμα η ενδεχόμενη επιτυχία σε αυτόν, πέρα από την ηθική ικανοποίηση που προσφέρει, αποτελεί ένα ανεκτίμητο εφόδιο με ιδιαίτερη αξία για τον μαθητή, καθώς αναγνωρίζεται διεθνώς από όλους τους φορείς, εκπαιδευτικούς και μη, και αποτελεί ένα τεράστιο συν στο βιογραφικό του, που μπορεί να προσμετρηθεί θετικά τόσο κατά την διάρκεια των σπουδών του όσο και στην μετέπειτα επαγγελματική του σταδιοδρομία.

Πυθαγόρεια Σχολή

Ο Πυθαγόρας δεν έγραψε κανένα έργο, έτσι το βάρος της διάσωσης της διδασκαλίας του έπεσε στους μαθητές του.. Ο Πυθαγόρας είχε πολλούς και πιστούς μαθητές. Κάθε φορά που έμπαιναν στο σπίτι του, τους έλεγε να λένε τα εξής. Που έσφαλα; τι έκανα; τι έπρεπε να κάνω και δεν έκανα; Οι μαθητές του επί πέντε χρόνια παρέμεναν σιωπηλοί και άκουγαν μόνο τις ομιλίες του Πυθαγόρα χωρίς ποτέ να βλέπουν τον ίδιο. Μετά το τέλος αυτής της δοκιμασίας, οι μαθητές του, γίνονταν μέλη του σπιτιού του και είχαν δικαίωμα να τον βλέπουν.

Η εισαγωγή των νέων μαθητών στη σχολή του Πυθαγόρα. γινόταν μετά από αυστηρή και πολύχρονη άσκηση. Ο υποψήφιος έπρεπε να παραμένει σιωπηλός, να είναι εγκρατής, να έχει ισχυρό χαρακτήρα. Ταυτόχρονα ήταν απαραίτητο να συνδέεται με στενή φιλία με τους άλλους μαθητές. Ο Πυθαγόρας. υποστήριζε ότι «φίλος εστίν άλλος εγώ» και «φιλίαν τ’ είναι εναρμόνιον ισότητα». Διάφορα ρητά ήταν γραμμένα στις αίθουσες της σχολής, όπως «επί χοίνικος μη καθίζειν» (να μη φροντίζεις για το μέλλον), «τας λεωφόρους μη βαδίζειν» (να μην παρασύρεσαι από τη γνώμη του πλήθους, αλλά μόνο τη γνώμη των «επαϊόντων» να θεωρείς σεβαστή).

Πριν από το βραδινό τους ύπνο, οι μαθητές έπρεπε να ελέγχουν όσα έγιναν ή δεν έγιναν κατά την ημέρα που πέρασε. Γενικά όμως, η ηθική διδασκαλία των Πυθαγορείων περιέχεται μέσα σε 71 στίχους που είναι γνωστοί ως «Χρυσά Έπη» του Πυθαγόρα. Μολονότι η προσωπικότητα και το έργο του Πυθαγόρα υπήρξαν τόσο σημαντικά στην αρχαία Ελλάδα, εξαιτίας της μυστικότητας με την οποία περιβαλλόταν η διδασκαλία του, δεν υπάρχουν συγκεκριμένες πληροφορίες για τη ζωή του. Λέγεται ότι ήταν μαθητής του φιλόσοφου Φερεκύδη στη Λέσβο και του Θαλή και Αναξίμανδρου στη Μίλητο.

Πυθαγόρας ο Σάμιος

Ιστορικά Στοιχεία

Ο Πυθαγόρας ο Σάμιος, υπήρξε σημαντικός Έλληνας φιλόσοφοςμαθηματικόςγεωμέτρης και θεωρητικός της μουσικής. Υπήρξε σημαντικός έλληνας φιλόσοφος, μαθηματικός, γεωμέτρης και θεωρητικός της μουσικής. επηρέασε σημαντικά την φιλοσοφία και την θρησκευτική διδασκαλία στα τέλη του 6ο αιώνα π.Χ., συχνά αναφέρεται ως σπουδαίος μαθηματικός και επιστήμονας και είναι γνωστός για το Πυθαγόρειο Θεώρημα που έχει το όνομά του.

  • Γεννήθηκε σε χρονολογία που δεν μας είναι γνωστή, αλλά που εικάζεται πως είναι το 570 π.Χ. και ως επικρατέστερος τόπος γεννήσεως παραδίδεται η νήσος Σάμος. Ακόμη είναι πιθανό να ταξίδεψε αρκετά όταν ήταν νέος. Γύρω στο 530 π.Χ. μετακόμισε σε μία ελληνική αποικία στη νότια Ιταλία.
  • Πέθανε στο Μεταπόντιον της Ιταλικής Λευκανίας σε μεγάλη ηλικία, περί το 500 – 490 π.Χ.
  • Είναι ο κατεξοχήν θεμελιωτής των ελληνικών μαθηματικών, δημιούργησε ένα άρτιο σύστημα για την επιστήμη των ουρανίων σωμάτων που κατοχύρωσε με όλες τις σχετικές αριθμητικές και γεωμετρικές αποδείξεις και ήταν ιδρυτής ενός μυητικού φιλοσοφικού κινήματος που λέγεται Πυθαγορισμός(Pythagorism ή Pythagoreanism). Επειδή οι περισσότερες πληροφορίες γράφτηκαν πολλούς αιώνες μετά τον θάνατό του, πολύ λίγες αξιόπιστες πληροφορίες είναι γνωστές γι΄αυτόν

Για τον Πυθαγόρα, το γιο του Μνήσαρχου, το Σάμιο, ξέρουμε τόσα λίγα αξιόπιστα που βλέπουμε μονάχα μια γιγάντια σκιά του προσώπου του να δρασκελίζει την ιστορία

Τσέλλερ

Για να γνωρίσετε τον Πυθαγόρα τον Σάμιο μπορείτε να παρακολουθείσετε ένα επεισόδιο από τη σειρά Animated Φιλόσοφοι της ΕΤ3 με τίτλο Πυθαγόρας ο Σάμιος.